#

TECRÜBEMİZİ YAZILIMCILARLA 

PAYLAŞIYORUZ. 

BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ÇOĞALIR

BLOG

Google'ın Anladığı Meta Etiketler

Google'ın Anladığı Meta Etiketler

Google'ın Anladığı Meta Etiketler

    Meta etiketler, bir sayfanın içeriğini açıklayan metin parçacıklarıdır; Meta etiketler sayfada değil, yalnızca sayfanın kodunda görünür. Meta tag’lar HTML kodunun head bölümüne yerleştirilmiş bilgi etiketleridir. Meta etiketler ayrıca  web yöneticilerinin arama motorlarına siteleri hakkında bilgi vermesi içinde harika bir yöntemdir. Meta etiketler her tür istemciye bilgi sağlamak için kullanılabilir ve her sistem sadece anladığı meta etiketleri işler, diğerlerini yok sayar. 

    Günümüzde her ne kadar arama motorları kendi tekniklerini kullansalar bile bazı durumlarda meta taglarından da faydalanmaktadır. Şuanda arama motorları arasında en çok kullanılan Google ‘da bazı meta etiketlerinden faydalanmaktadır.

Google’ın kullandığı meta taglardan aşağıda kısaca bahsedersek :


Page Title: 

     Teknik olarak bu meta etiketi değildir. Ancak sayfa başlığını <title></title> html kodu olarak kullanılır. <Title>  arama motoru için web sitesinin en önemli etiketidir ve özelliği genellikle arama motoru sonuçlarının başlığı olarak gösterilir. Bu yüzden Google bu etikete özel bir öncelik verir.

<Title> Bu sayfa Title</Title>

 

Meta Description:

Bu etiketin  GOOGLE için çok önemli olduğu anlaşılıyor. Temel olarak bu etiketin içeriği, verilen sayfanın kısa açıklamasıdır. Çoğu durumda, meta açıklama etiketlerinin içeriği arama sonuç snippet'inde gösterilir.

<Meta name=”Description” Content=”Html sayfası iççin meta açıklaması” /> 


Robots Meta Tags:

Web sayfasının  (Taramayı ve Dizine Ekleme) arama motor botlarına erişimini kontrol etmek için kullanılır. Bu meta etiketi ile sayfanın belirli bir arama motoru botuna veya tüm arama motorlarına erişimi engelleyebilirsiniz.

<meta name=”robots” content=”Index, Follow” />


A)Tüm arama motorlarına erişimi engelle :

 <meta name = "robots" content = "noindex, nofollow" /> 


B) Sadece Google'ın erişimini engelle : 

 <meta name=”googlebot” content=”noindex, nofollow” />


Bu etiketi kullanarak aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.

Noindex:   Sayfanın dizine alınmasını önler.

Nofollow:  Googlebot’un bu sayfadan bağlantıları takip etmesini engeller.

Nosnippet:  Google listelemenizin altında bir snippet (açıklama) göstermemesini, arama sonuçlarında   önbelleğe alınmış bir bağlantı göstermeyeceğini bildirir.

Noodp: ODP / DMOZ'un alternatif tanımının kullanılmasını engeller.

Noarchive:  Google’ın bir sayfa için önbelleğe alınmış bağlantıyı göstermesini engeller.

Unavailable_after:[date]:  Bu sayfanın taranmasını ve dizine eklenmesini durdurmak istediğiniz tarih ve saati belirtmenize olanak tanır.

Noimageindex:  Sayfanızın Google arama sonuçlarında görünen bir resmin yönlendiren sayfası olarak görünmesini istemediğinizi belirtmenize olanak tanır.

None: Noindex ve nofollowa eşdeğerdir.

 

Google-Site-Verification: 

     Temel olarak web sitesinin sahipliğinin doğrulanması için kullanılır. Web sitenizi gönderdiğinizde google arama konsolu olur ve web sitesinin sahipliğini doğrulamak için bu meta etiketi eklemesi istenir. Bu etiketi web sitenizin en üst düzey sayfasına eklemeniz gerekir.

<meta name=”google-site-verification” content=”…” />


NoSiteLinksSearchBox: 

     Bazı web siteleri için google, google arama sonucundaki söz konusu web sitesi için belirli bir arama kutusu gösterir. Bu etiketle web sitesi sahibi site bağlantısı arama kutusunu gizleyebilir.

<meta name=”google” content=”nositelinkssearchbox” />


NoTranslate:

      Google, web sitesi içeriğinin kullanıcıların dilinden farklı bir dilde olduğunu tespit ederse, kullanıcılar için daha iyi bir içerik sağlamak amacıyla, google genellikle içeriğin ana dilde çevrilmesi için bir bağlantı sunar. Ancak, bu çeviri istemeyen biri varsa, bu meta etiketi kullanabilirler.

<meta name=”google” content=”notranslate” />


Meta Refresh:

     Bu etiket, kullanıcıları belirli bir süreden sonra eski URL’lerden Yeni URL’lere yönlendirmek için kullanılır. Buna 302 yönlendirme denir. Ancak bu meta etiketi tüm web tarayıcıları tarafından desteklenmez ve google'ın kendisi tarafından önerilmemektedir. Yani yeniden yönlendirmeyi kullanmak istiyorsanız, sunucu tarafı yönlendirme teknikleri kullanın.

<meta http-equiv=”refresh” content=”…;url=…” />